Alla inlägg den 27 september 2013

Av Isabella - 27 september 2013 08:20

Inser själv vad dålig jag är på att uppdatera. Men jag orkar inte när jag väl är hemma. Flänger runt som en torr trasa mellan olika jobb och saker. Men tänkte jag skulle ge en liten snabb uppdate och även bjuda på bilder och roliga saker som händer på jobbet. Jag äääälskar mitt jobb, och uppskattar det destu mer nu när jag inte är där 24/7 utan längtar dit rent av :)


Förra helgen donade jag på med jobb (suprisesuprise!) men körde ju även styrka där på fredagen. Chockade med att köra styrka igen på söndagen. Folk tittade chockerat på mig när jag gick runt med Susanne i gymmet i TRÄNINGSKLÄDER. det var ett par stycken som kom fram och skulle fråga mig saker men insåg sedan (med en viss skepsis i blicken) att jag kaanske faktiskt var där i privat syfte?

Men för att inte fördärva mitt rykte så inledde vi trots alls med 50 mins intervaller på bandet innan styrkan. Så ordningen är snudd på återställd känner jag :) En lite mindre bra sak (eller ja, mycket klumpig sak!) som skedde då var att vi körde lite inbördes tävlan jag och suss.. Så mellan styrkan körde vi pulsintervaller. Det var 1000 m rodd bland annat samt en omgång var på 500 m stakning. Men alla fall, första varvet på rodden ivrade vi oss dit. Jag var så ivirg så satte mig ned, knäppte igång och pressa ifrån. BAM sa de så gled jag av sitsen och landade på stålskenan under. TUR jag inte är kille säger jag bara! Men jag vaknade dagen efter med en ömmande rumpa och funderingar vad i friden jag gjort under natten..


Där efter har veckan löpt (hehe) på. Dagarna har gått i ett, jobbat, tränat, yogat och varit på föreläsning.


   


Sen har jag ju gått och blivit kär också! Jajemän, han är en supersöt kille. Kallar "R" (uttalas Aar). Han är ett lik, en Zombie som äter människor. Ni som sett Warm bodies vet vad jag pratar om. Ni andra tror säkert jag är helt... ja.. men se den, så sevärd film så de finns inte!! :)


 


Dessutom lyckades jag göra tre "dips" igår. Halvor, men helt med min egen kroppstyngd. Supernöjd och snudd på träningsvärk idag alltså. Haha. Blev väl lite mobbad av pojkarna men äsch, jag bjuder på de ;) Sedan skulle jag visa David ett par tunga hantlar han skulle lägga tillbaka. Så vi går dit, jag pekar och vänder mig om, bakom mig står en stor kille men ingen David. wtf?! Så kikar David fram bakom honom, och oj så liten han såg ut! haha. Till saken hör att David egentligen inte alls är liten så de blev väldigt roligt. Därefter vare en kille som stod i kassan och ville ha hjälp. Jag tyckte han frågade om vi sålde kort så la fram prisuppgifterna och visade på. Då skrattade han lite generat och uttalade sig bättre (typ skåning, eller något annat brett språkbruk) "Säljer ni SHORTS?" jisses, hur kan man höra fel på shorts och kort?!

Men de absolut bästa igår var nog ändå när jag föreslog att en skulle träna i TRX banden och denne skakar på huvuder och svara "Jag är väl inte Tarzan heller!". Människor <3!! 


Nu ska jag packa inför Lidingö i helgen, kör bara kör! Det kommer gå toppen, så håll en extra tumme och tå för oss rödhåriga brudar som springer ;> (och alla andra såklart)


PUSS!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards