Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Isabella - 19 oktober 2014 12:15

Oj, vilken vecka vi haft! Vet inte riktigt hur jag ska börja berätta allt. Så jag tänker att jag delar upp de i olika inlägg för att inte ni ska dö på vägen av all text och alla bilder. För jag har knäppt sjukt massa bilder. Vi har haft en massa skratt, galenskap, bara varande, MASSA MAT! Jävel vad vi ätit... solat, badat, upplevt, växt samman ännu mer. men framförallt Njutit! vi har verkligen levt i nuet ovh gosh vad vi båda behövde det :)


Nåväl, här kommer de.


Dag 1:

Glad och pirrig tjej kliver av arbetspasset 06 på lördagsmorgonen. Småspringer hem, fnittrandes och uppspelt.

 

Tåget till Göteborg går 08.35 Smsar Ida på vägen för att kolla så att hon är vaken. Hon hade varit i Halmstad och skulle åka därifrån. Möts upp på Göteborgscentral och där bara skrattar vi, kramar varandra och piper sånadär lycko tjut som vi brudar oftast gör. Ni vet "iiih ooh ih IH!" stackars folket runtom. De hade dessutom en vecka framför sig med oss tillsammans ;) Lyckan var totalt när vi såg att båda hade våra likatröjor på oss, sådär fjortis som bääztizar sysslar med. Jävligt hett ska ni veta, två rödhåriga, smått borttappade/flummiga/spralliga/galna och stöda brudar i likadana tröjor...

   


På Landvetter satte vi oss och tog en kaffe, pratade och pratade som alltid, skrattade och kollade på folk. Funderade på hur veckan skulle bli osvosv. Gick för att checka in bagaget, påväg till flygplanet droppade vi in på Victoria sectret där vi även köpte likadana trosor. Mycket sköna ska jag berätta för er att de var!

 

På planet sedan satt vi och fnissade lite uppspelta men tänkte att vi skulle låta de övriga resinärerna avklara resan med så lite fniss som möjligt. Vi pratade lite granna men läste mest och slappade. Jag plockade upp Ove från handväskan för att han skulle få sitta bekvämt också. Då utbrister mannen jag satt brevid "Åh, ett gosedjur?!" jag tittade på honom och sa "Nej, Ove. en Tomte ^^" så sa han hej till Ove och sedan fortsatte vi småprata lite också. Mycket trevlig man som också skulle till turkiet med sin fru :)

 


Landade i Turkiet 19.40 lokal tid. Väntade på bagaget för att sedan leta reda på transfern som skulle ta oss till hotellet. Tjugo i tolv var vi äntligen framme och incheckade efter mycket köande överallt. Trötta och nöjda med rummet och allt så packade vi upp och Ida hade med sig Farsan som vi satte upp som lite skydd liksom, för att avdramatisera de hela fick han en kjol på sig så de inte såg allt för stört ut. ;b


       


Dag 2. 

Började dagen med en välförtjänt sovmorgon. Sedan ned till frukostbuffén för att sitta på balkongen. Underbart väder, kvällen innan hade bjudit på 20 grader vid tolv tiden på natten. Nu på morgonen var de omkring 20-25 också. Solen sken och vi var lyckliga. Min brud fick vara modell för många bilder då hon aldrig blir dålig på en bild ^^

 

 


Vi hade bokat in Turkiskt Hamam (tror jag de hette) bad. Så vi valde att ta en sväng och leta efter stranden innan vi slog oss ned vid poolen ett tag. Sedan var de lunchbuffé (mat mat mat som sagt!) och iväg för att få freeeeesh hud och bli som nya!


           

Bilen hämtade upp oss halv tre för att åka vidare, då satte de oss i framsätet bredvid chaffören som tenderade sitta med mobilen och smsa/pilla när han skulle svänga. Så Ida sitter bredvid mig alldeles vid en sväng så mumla hon "Svängsvängsvängsväng" och han svänger, sedan tittar han upp med ett litet leende "Im a good driver!" vi glömmer bort att de kan lite svenska så de blir knas sådär..


Det Turkiska badet började med att vi fick byta om, slängas in i en bastu där vi sitter med handdukar runt oss. In kommer fyra stycken ryska gubbar med speedos samt ölkagge version 4.0 ungefär. Tre klämmer sig in bredvid och snatt bakom Ida. En av dem ser en glida på ca 1,5 dm mellan mig och tjejen bredvid mig där han skrockande säger att han vill klämma ned sig. Där sitter vi och biter oss i läppen samt skakar som asplöv av skratt och så hör man Ida mumla "Jag avlider...!" då bröt de ut, vi skratta så vi knappt kunde andas i denna bastu. Därefter får vi knalla in och hoppa i en kall pool, upp på en hamam sten tror jag det heter och bli skrubbade av ett par turkiska kvinnor. Jisses vad de skrubbade! Och USCH vad mycket äckel de fick lös på en. Sedan blev de oljemassage på detta så ut kom vi som två nya människor. Lena som beeeeebisar på huden. Satt och smekte oss själva hela vägen till hotellet igen.


   

 


På hotellet var det sedan dags för lite shopping av alkohol innan middagen bara för att mysa till lite extra på rummet och låta oljan sjunka in innan vi duschade av den.

På middagen sedan måste vi gjort ett riktigt bra intryck. För en av servitörerna kom fram med en blomma han gjort av en servett och gav mig. frågade vad vi skulle göra på kvällen om vi ville umgås med dem men de sa vi nej till. Samt så kom han fram emd två vinglas åt oss som vi inte beställt. Jag ska säga er att är de något man får gott om i turkiet så är de alla fall egoboost! Uppvaktade från höger och vänster, helt sinnessjukt men också så skoj på något vis. Jag blev ju alldeles chockad och paff när blomman kom men så sa Ida att de gör så. Det fick mig att slappna av lite och ta de med en klackspark.


   


Uppföljning imorgon! :)


Ovido - Quiz & Flashcards