Alla inlägg den 6 januari 2013

11.

Av Isabella - 6 januari 2013 16:00

Vilken underbar runda jag precis fått till! Skrapade ihop 15 km, taggade till innan med massa fin musik som lades till på spellistan och som jag gick igång på ;>


Sedan ut i det härliga vädret, upptäckte att jag var aningen för bra klädd, men äsch, hellre lite för varm än frysa. Tog det lugnt då jag inte sprungit särskilt långt den senaste 1,5 veckan (nästan två!) och efter sisådär tre km började andra andningen komma och det flöt på riktigt fint. Kom in i stan och ser en snubbe jag direkt tar rygg på. Han verkade hålla ett bra tempo så tänkte att jag kunde ju försöka hålla honom i sikte. Fast i mitt undermedvetna ökade jag tempot för att komma ikapp. När jag bara hade ca tio meter kvar så svänger han turligt nog av åt ett annat håll. Jag menar vad skulle jag sagt om jag kom upp sidledes? "Tjena, springer du här ofta eller...?" puh!

Sedan har jag något för mig att jag gärna ler och hejar på alla jag möter, och när jag möter folk som nästan ser ilsken ut tillbaka vill jag inte ge dem de tillbaka utan ler brett och stort och säger HEJ :D


Dags att duscha och fräscha till mig lite sedan söndagsmysa innan det är dags att ta en avslutande promenad för dagen ;> Hur har er söndag gått? Kanoners hoppas jag!


Puss ;>

10.

Av Isabella - 6 januari 2013 10:11

Igår satt jag och gick genom bilderna på datorn jag har från ifjol. MASSA svettiga bilder - härligt! Jag hoppas detta år blir minst lika svettigt! ;) Tänkte nog pilla ihop så bilderna kanske kan rulla på sidan eller nå sånt, det skulle vara kul :)


Idag vaknade jag och registerade att det var +0.6 sedan i fredags (kan ju ha varit den "lilla" kebabrullen och nötterna från igår) nåväl. Jag väljer att se framåt och möjligheterna. Jag tänker att istället för nötter och så nästa helg kör vi på med grönsaksstavas. Det är gott så varför inte?! Efter detta bytter jag snabbt om, tog ett litet glas vatten och begav mig ut på morgonpromenaden jag planerat. Det var riktigt härligt att ute och gå denna tid då Ryd vaknade mer och mer för varje steg jag tog. Den slutade på 40 min och när jag kom hem var jag riktigt redo för kaffe och frukost!

Nu sitter jag här med bara kaffet kvar, peppar och planerar inför löpningen senare idag, jag ser fram emot rundan faktiskt! Samtidigt önskar jag att Sandra eller Ida var här så jag hade någon att springa med. Det är sällan jag faktiskt vill springa med någon, eftersom jag gillar min egentid som jag får under löpningen. Men idag fick jag ett starkt behov av mina fina löparvänner. Men det kommer fler tillfällen, det betvivlar jag icke. Så istället ska jag njuta av den fina (molninga men fina) dagen och min härliga musiklista som alltid överraskar mig på ett sätt eller ett annat ^^ Har ni tips på musik som gör att hela kroppen rycks med så skriv gärna!


Nu ska jag fortsätta sörpla kaffe och kolla upp detta med bilderna innan det är dags för lunch och sedan verkligen toktagga för finfin löpning ;)


Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards